Onderscheiden in de fashionwereld is mogelijk dankzij een klantgerichte benadering en persoonlijke service.
Om de retailer daarin te ondersteunen is Beyoutiefull ontwikkeld; een programma dat de retailer helpt voor klanten persoonlijke profielen te maken. Adviseren kan daardoor nog meer worden toegespitst op de klant.
Het idee komt van de Gooise damesmodeketen Arthur & Willemijn, voor de techniek is Factif verantwoordelijk. Inmiddels is Beyoutiefull als zelfstandig concept beschikbaar voor fashionretailers.
Eddie Smeink van Factif: “Arthur & Willemijn is al bijna tien jaar klant bij ons. Deze modeketen heeft altijd al de focus gehad op personal shopping en personal styling. Het liefst ontvangen ze de klant in de winkel voor persoonlijk advies, dan dat die online shopt. Al van oudsher zijn al onze e-commerceklanten omnichannel; ze combineren de online webshop met een fysieke winkel; online hangt honderd procent samen met offline.”
Juist daarvoor ontwikkelt Factif slimme e-commerce-oplossingen waardoor kassasystemen, offline magazijnen en webwinkels naadloos op elkaar worden aangesloten en die het verkoop- en bestelproces zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Beyoutiefull is in co-creatie ontwikkeld. Het maakt het mogelijk om klanten makkelijker zowel offline als online te laten slagen, aan de hand van een zorgvuldig samengesteld klantprofiel. “In dit concept kijk je naar de persoon; de kleur haar, huid, de stijl en interesses. De gegevens worden ingevoerd en vervolgens komt er een advies uitrollen. Die data is direct beschikbaar en de klant kan de gegevens van dit online profiel ook in de winkel inzien.”
Onder andere de aangekochte artikelen worden opgeslagen in het systeem. “In die garderobe zie je een overzicht van de kledingstukken die de klant gekocht heeft en op basis daarvan kan de retailer ook advies geven voor complementaire stukken. Daarmee creëer je als retailer echt onderscheidend vermogen.”