Koppeling intergratiePIM integratieMarkplaats integratieLoyaliteitLogistiek en orderafhandelingShopMasterTailor Made

Sans Online

Sans Online en Factif zijn “een goede match”.

Naast de winkel in Rijssen is kledingwinkel Sans sinds 2008 ook online te vinden. Gestart met de hulp van vrienden, maar inmiddels een succesvolle professionele webshop; de e-commerce tak groeit nog maandelijks. Hiervoor nam Sans ons in 2016 in de arm en sindsdien hebben we wekelijks overleg, zodat er snel geschakeld kan worden.

“Ik ben superblij met Factif” zegt Tom Sans. “De verhouding van de webshop en de fysieke winkel is inmiddels 80-20.

Het contact ontstond toen steeds meer mensen de shop vanaf hun mobiel gingen bezoeken, terwijl die op desktopbezoekers was ingericht.

Sans Online en Factif zijn <small>“een goede match”.</small>

Tom: “We werden getipt door de leverancier van ons kassasysteem. Onze koppeling met de kassa hadden wij zelf gebouwd, maar dit bedrijf werkte al met Factif en had een perfecte koppeling. Factif was ook klaar voor mobiel, dus voor ons was dit de oplossing.

Het was het begin van een jarenlange samenwerking. We bouwden een responsive webhop voor Sans Online, koppelden onze ShopMaster aan hun kassasysteem en niet alleen de eigen voorraad maar ook die van de leveranciers is nu gekoppeld. Wanneer de voorraad in de winkel op is, kan het artikel uit de voorraad van de leverancier worden gestuurd. Daardoor kan Sans Online meer verkopen dan het bedrijf zelf op voorraad heeft. Tom:Zo kunnen wij snel gas geven.”

Wij lopen daardoor enorm voorop in ‘dropshipment’.

Koppeling met ‘FashionCloud’

“Waar Factif nu echt in uitblinkt is dat we alle informatie over de producten van FashionCloud kunnen halen. Wij lopen daardoor enorm voorop in ‘dropshipment’. In de koppeling met de magazijnen van onze leveranciers staat ook meteen de informatie over een artikel voor ons klaar.”

Het is nieuw en dat kan betekenen dat het niet direct vlekkeloos werkt. Tom: “Ik kan wel accepteren dat er nog verbeterpunten in zitten, daardoor kunnen we in elk geval snel live. Zo kunnen we proeven, tunen en ontwikkelen.”  

Vinger aan de pols

Elke week bespreken we de voortgang. Sans heeft hiervoor een vaste contactpersoon bij Factif, projectmanager Bas Silderhuis. Dankzij de agile manier van werken houden we beiden voortdurend een vinger aan de pols over noodzakelijke aanpassingen en gewenste verbeterslagen. Wij bespreken met Tom de prioriteiten en de ontwikkelingen en dan maken we samen een planning. In het begin was dat wel wennen voor Sans.

Tom: “Maar ik merk dat ik er zelf ook meer rust door krijg. Dat komt mede door de samenwerking met Bas; hij zit er bovenop. En wij kunnen onze wensen inbrengen en daarbij de prioriteit aangeven. De ene keer hebben we veel aandacht voor de voorkant, zodat de klant een goede beleving heeft. Denk aan de homepage en navigatie. De andere keer gaan we met de achterkant bezig; hoe kunnen we producten zo goed mogelijk in de webshop zetten? Dit was altijd een complex proces, maar Bas heeft ervoor gezorgd dat het werkproces vereenvoudigd is.”

Visie en lef

Tom noemt onze samenwerking “een goede match” en dat vinden wij ook! De markt is helemaal naar internet toe bewogen. Toen Sans klant werd van Factif is de shop mee gaan groeien en hebben we steeds meer automatiseringsoplossingen gemaakt op Sans-vraagstukken. Bij Factif vinden we het leuk om iets nieuws te maken en vervolgens te zien dat het een succes is.

Sans heeft de visie en het lef om dingen te maken en te doen. Tom is een voorloper met een langetermijnvisie. Nu heeft hij een nieuwe loods gebouwd; daar kan weer groei in. Het is mooi om daaraan mee te werken en de droom die hij heeft waar te maken. Via een dashboard kunnen zowel Sans als wij in de gaten houden of alles goed werkt. Het gaat niet altijd om punten die wij kunnen oplossen, maar we denken wel mee over de scenario’s wat er kan misgaan en wat de snelste, effectiefste en goedkoopste manier is om door een storing te komen en wat we kunnen doen om die voortaan te voorkomen.

Innovatieve oplossingen

Tom: “We hebben samen behoorlijke stappen gemaakt.” Dankzij onze innovatieve oplossingen was Sans bijvoorbeeld de eerste webwinkel met een koppeling met Bol.com – voor de Nederlandse en de Belgische markt - en ook met Amazon, voor de Duitse markt. De losse mobiele site en de webshop zijn geïntegreerd in één responsive oplossing.

Honger naar succes

Een van de features die met succes is ingevoerd is de spaarpuntmethode. Een klant kan korting krijgen als hij zich inschrijft voor de nieuwsbrief. Die punten kunnen direct bij het afrekenen worden verzilverd. Dat geeft de klant in de laatste stap een positief gevoel mee en dat is wat de klant zal blijven herinneren. Voor ons betekent het niet dat het werk dan klaar is. In de week dat we zoiets opleveren zijn we er heel trots op en daarna moet onze honger alweer gevoed worden met een volgend succes. Dat ziet Tom dat ook het liefst: groei!

Ook een slimme e-commerce oplossing voor jouw bedrijf?