Voor een duidelijk overzicht van alle klanten die een bestelling via jouw webshop hebben geplaatst, ga naar Winkel > Klanten.
Wanneer er een nieuwe bestelling wordt geplaatst en de klant zijn of haar klantgegevens invult, worden deze klantgegevens automatisch opgeslagen in dit klantenoverzicht. Het is ook mogelijk om zelf klantgegevens handmatig toe te voegen of te wijzigen.
Je kunt klantgegevens handmatig toevoegen of wijzigen:
Ga naar Winkel > Klanten om een overzicht te zien van alle klanten die een bestelling hebben geplaatst. Gebruik het e-mailadres of de naam van de klant om deze snel op te zoeken via het zoekveld. Open de klantgegevens door op het potloodje te klikken. Je ziet vervolgens alle de persoonlijke gegevens, bezorggegevens, de factuurgegevens, de bonus punten en mailgegevens van de klant. Klik op Bewerken om de velden bewerkbaar te maken.
Tip! Klik op Toon alle velden om een volledig overzicht te krijgen van alle beschikbare gegevens.
Pas de gegevens aan en zorg ervoor dat je de wijzigingen opslaat door op de groene knop opslaan te klikken (rechts boven). Alle wijzigingen die je aanbrengt worden direct opgeslagen en zijn van toepassing op toekomstige bestellingen of communicatie met de klant.
Ga naar Winkel > Klanten. Zoek de desbetreffende klant op via emailadres of naam. Scroll naar beneden. Onderaan zie je het veld Wachtwoord vergeten. Klik op de button wachtwoord vergeten link aanmaken rechts onder en genereer een link. Vervolgens kun je een nieuw wachtwoord invullen of laten invullen door de klant middels het versturen van de link.